poniedziałek, 6 lutego 2017

IVA NATURA, organiczna czarna maska do twarzy


Chociaż listopadowy Prettybox wypadł w moich oczach nijako, intrygującym i najciekawszym bohaterem okazał się produkt od Iva Natura - czarna maska do twarzy. Marka ta jest na naszym, polskim rynku od niedawna i z pewnością wybija się wśród innych pochodzeniem składników i ich pozyskiwaniem. Kosmetyki Iva Natura to produkty organiczne, bazujące na ziołowych esencjach i olejkach roślin, uprawianych na terenie Anatolii. Rośliny nawadniane są źródlaną wodą, pochodzącą z górskich źródeł.

Pełnowartościowe opakowanie maski zawiera 250 ml produktu, w Prettybox znalazł się słoiczek 50 mililitrowy słoiczek.


Opis producenta: 

"Organiczna certyfikowana czarna maska do twarzy z wykorzystaniem ekstraktów z przytulii czepnej pozyskiwanej z żyznych równin prowincji Diyarbakir. Równiny te są z jednej strony pokryte śniegiem, a z drugiej strony porastają je krwistoczerwone kwiaty. Przytula czepna zbierana w regionie Doyarbakir jest bogata w kwas askorbinowy, witaminę C oraz saponiny. Zapewnia to dogłębne oczyszczanie oraz wybielenie.
Skład: Aqua, Myrtus communis, Cetearyl Alcohol, Olea europaea Oil, Caprylic/Capric Triglyceride, Citric Acid, Glyceryl Stearate, Stearic Acid, Sodium Lauroyl Glutamate, Potassium Hydroxide, Rosa damascena Flower Distillate, Thymus vulgaris, Ironxide (C 77499), Benzyl Alcohol (And) Dehydroacetic Acid, Sodium Benzoate, Arbutus Unedo Fruit Extract (AP), Aesculus hippocastanum Extract, Galium aparine Extract, Licorice Extract, Propanediol and Lecithin, Fragance"


Moja opinia:

Organiczna, oczyszczająca maska powinna być wręcz idealnym dodatkiem pielęgnacyjnym dla mojej mieszanej cery. Oparta na  bazie olejku różanego (róży damasceńskiej), który działa przeciwzmarszczkowo a także wygładza i matuję skórę. W składzie znajdziemy  również mnóstwo innych składników aktywnych m.in przytulina czepna, która wykazuje działanie oczyszczające i wybielające (bogata w witaminę C); mirt zwyczajny - intensywnie zwalcza niedoskonałości, odkaża trądzikową skórę; oliwa z oliwek intensywnie odżywia; ściągająca macierzanka a także chruścina jagodna, kasztanowiec zwyczajny i lukrecja. Skład jest naprawdę bogaty, skomponowano w niej substancje, o których dotychczas niewiele wiedziałam. Przyznam szczerze, że od maski oczekiwałam wiele, liczyłam przede wszystkim na głębokie oczyszczenie i uspokojenie podrażnionej zimą skóry. Jak się sprawdziła?

Poza zaskakującym składem maska wyróżnia się zapachem. Nie jest on niestety przyjemny, pierwszy raz spotkałam się z tak specyficznym aromatem, więc trudno go opisać. Kolejną wyróżniająca ją cechą jest z pewnością konsystencja a raczej uczucie jakie daje podczas nakładania - jest niezwykle aksamitna, pod palcami daje wrażenie idealnie zmielonych drobinek płatków róży, tak samo zachowuje się na twarzy. Nie daje 100% krycia czerni, ale czy komuś to przeszkadza?:)

Po zmyciu, skóra jest niesamowicie wygładzona, odżywiona, ukojona. Swoją aksamitną tekturę pozostawia na twarzy i oddaje jej różaną miękkość i delikatność (zaznaczę, że nie ma zapachu róży). W ciągu 15 minut skóra jest rozświetlona, wygląda promiennie i zdrowo. Nie spodziewałabym się po czarnej, zastygającej substancji, że w jakimś stopniu nawilży - a jednak jej się udaje i to całkiem solidnie. Jedynym moim małym zawodem jest oczyszczenie - czytając opinie u innych dziewczyn dowiedziałam się, że maska robi to świetnie. U mnie ściągnięcie i oczyszczenie skóry jest niewielkie, nawet po dłuższym stosowaniu (2,5 mies). Podobne efekty osiągam drogeryjnymi maseczkami. Maska sprawdziła się bardziej rozświetlająco, nawilżająco i uspokajająco, a efekty są widoczne gołym okiem od razu po przemyciu wodą. Jej skład i właściwości mogą idealnie sprawdzić się w pielęgnacji skóry trądzikowej a szczególnie wrażliwej.

50 mililitrową "miniaturę" używam od połowy listopada i pozostała mi ostatnia porcja. Pełnowartościowe opakowanie może wystarczyć na bardzo długo (250 ml), chociaż cena nie należy do najniższych - ok 99 zł.

Dostępność: sklep internetowy Iva Natura


Miałyście styczność z kosmetykami Iva Natura?
Ps. wracam do żywych:)

22 komentarze:

  1. Cudowny, to widać :) Cena jednak skutecznie mnie zniechęca :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Próbowałam ją na Ekocudach w kwietniu i jest naprawdę super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wymacalas jeszcze coś ciekawego z Iva Natura?:)

      Usuń
  3. Mogłabym zaryzykować, ale nie wiem czy warto mi wydać na nią taką kwotę ponieważ nie pasuje całkowicie do mojej cery.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że nie ma dostępnych saszetek na próbę:/

      Usuń
  4. Kurcze brzmi niezle - tak bardzo "apetycznie" ją opisałaś. Cena jednak chwilowo zbyt wysoka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś i cena będzie bardziej apetyczna, póki co te 99 zł to zwariowany wydatek jak na maskę :)

      Usuń
  5. Nie znam jej. ale uwielbiam maski więc kto wie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam w swoich zapasach szampon i odżywkę tej marki :) Bardzo zaciekawiła mnie ta maseczka. Wcześniej chyba o niej nie słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zupełnie nieznana mi marka...

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię kosmetyki z różą damasceńską :) Szkoda tylko, że maseczka nie ma takiego zapachu ;) Ale mimo to opis działania brzmi dla mnie zachęcająco, mimo tego, że marki zupełnie nie znam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z opisu wychodzi na to, że byłaby idealna dla mojej skóry. Z drugiej strony taka cena powoduje, że efekty na skórze musiałyby mnie naprawdę bardzo pozytywnie zaskoczyć, abym miała przeświadczenie, że to naprawdę dobrze wydane pieniądze ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. ..właśnie moje opakowanie czeka w komodzie na swoją kolej, po prostu chcę wykończyć resztki starej maski.. nie mogę doczekać się, aż wypróbuję tej z IVA NATURA :) bardzo ciekawi mnie jak zadziała na mojej twarzy, oby tak jak u Ciebie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co czytałam, u większości osób spisuje się idealnie:)

      Usuń
  11. Szkoda, że nie sprzedają w opakowaniu 50ml, bo 250ml jak na maseczkę to bardzo dużo :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam tą maskę i jestem nią oczarowana

    OdpowiedzUsuń
  13. Zaciekawiłaś mnie tą maseczką!

    OdpowiedzUsuń
  14. Formuła i odcień wyglądają bardzo kusząco, a dla mojej suchej skóry jej działanie powinno być rewelacyjne. Bardzo mi się podoba jej skład!

    OdpowiedzUsuń