środa, 26 października 2016

Receptury Agafii, szampon syberyjski nr 2 na brzozowym propolisie, regeneracyjny

   

 Opis producenta:


"Tradycyjny szampon do włosów nr 2 na bazie propolisu brzozowego oraz organicznego ekstraktu z pokrzywy, olejów z żeń-szenia i wrzosu silnie regeneruje zniszczone i osłabione włosy. Szampon intensywnie odżywia włosy i nawilża je, dzięki czemu przywraca ich witalność i piękno. Przy regularnym stosowaniu, wraz z balsamem z tej samej serii, włosy odzyskują blask i są łatwiejsze do układania."


Skład:



 Moja opinia:

Szampon wpadł do mojego koszyka po przeczytaniu wielu pozytywnych opinii całej serii tradycyjno-syberyjskiej serii. Jako ziołowy kosmetyk miał mi służyć w codziennej pielęgnacji. Nie pamiętam czy czytałam w tamtym momencie skład, przypuszczam, że nie. Szukając alternatywy dla kosmetyku z łagodnym składem nie byłabym przekonana, czy nasz dzisiejszy bohater mógłby być w ogóle brany pod uwagę. Etykieta aż krzyczy do nas, że szampon nie zawiera SLS'u a przepełniony jest ziołami z tradycyjnych receptur Agafii. Zapowiada się rewelacyjnie, faktycznie - mamy mnóstwo składników aktywnych a na podium.... SLES, chlorek sodu (może podrażnić skórę głowy), a także Cocamide DEA - szkodliwy dla organizmu środek pianotwórczy!

Składniki aktywne:

  • Żywica sosny długoigielnej - jest silnym antyoksydantem, mocno odżywia włosy;
  • wosk pszczeli - mocno regeneruje i wygładza włosy;
  • pyłek kwiatowy - hamuje wypadanie i pobudza wzrost włosów;
  • wyciąg z kory brzozowej - wzmacnia cebulki włosów, stymuluje wzrost;
  • mydlnica lekarska - naturalna substancja pieniąca, działa leczniczo na skórę;
  • pyłek z kwiatów brzozowych - odżywia i regeneruje włosy;
  • miód lipowy - wzmacnia, wygładza.
  • organiczny ekstrakt z liści pokrzywy - zapobiega wypadaniu, wzmacnia włosy;
  • żeń - szeń - zapobiega wypadaniu, regeneruje i wzmacnia;
  • olej wrzosowy - odmładza skórę, ogranicza przetłuszczanie włosów;
  • smółka z brzozowych kotków - odżywia cebulki włosów.



Opakowanie to wielka, bo aż 650 mililitrowa butla, wypełniona szamponem po samą szyjkę. Zamkniecie, które uważam za najwygodniejsze w kosmetykach do włosów - szczelne, higieniczne i bezproblemowe! Zapach i kolor przypomina typowo ziołowe produkty, więc mam pewność, że faktycznie jakieś ziółka tam są!:) Tak duża pojemność dla niektórych może wystarczyć na dłuższy okres czasu. W moim przypadku, przy długich włosach szampony znikają dosyć szybko. Receptury Agafii goszczą u mnie od 1,5 miesiąca a dotychczas zużyłam większą połowę, wiec z wydajności jestem naprawdę zadowolona.



Działanie szamponu:

Tak jak widziałyście powyżej szampon to połączenie solidnej chemii z witaminową bombą substancji aktywnych więc czego się mamy po nim spodziewać, skoro liczymy na delikatne oczyszczanie jak to było w moim przypadku?:) 
Na szczęście, tak jak w przypadku wielu innych dziewczyn sprawdził się jako kosmetyk do codziennego mycia. Przede wszystkim nie podrażnia skóry, nie powoduje swędzenia. Jego głównym zadaniem jest regeneracja słabych włosów i ich wzmocnienie, czego nie potrafię jednoznacznie stwierdzić w moim przypadku. Moje włosy łamią się na długości i wątpię czy jakikolwiek szampon mógłby mieć wpływ na ten problem. Przy częstym stosowaniu nie powodował przesuszenia włosów, zaczęły się mniej puszyć i lepiej rozczesywać - jest to wystarczający powód, dla którego lubię po niego sięgać. Wada, która jest niezrozumiała to jego niechęć do olei, zupełnie sobie z nimi nie radzi.

Cena: 7-10 zł/ 650 ml



Stosowałyście szampony z tradycyjnej receptury Babuszki Agafii?

24 komentarze:

  1. Czaję się na jakiś szampon z tej serii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Który najbardziej byś chciała wypróbować?:)

      Usuń
  2. Jeszcze go nie miałam w swoich zbiorach:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie miałam go jeszcze ale firmę od dawna śledzę i chyba kiedyś kupię kilka rzeczy :) melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię balsamy banii Agafii :) Też używam tego aktualnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Balsamów jeszcze nie miałam:) I jak, jesteś zadowolona?

      Usuń
  5. Skuszę się na jakiś szampon tej marki. Na razie jednak zużywam zapasy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Najważniejsze, że nie przesusza włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam ochotę zaopatrzyć się w ten szampon. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie miałam jeszcze tego szamponiku :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Też po niego sięgnęłam (choć nie jestem pewna czy w również w wersji regeneracyjnej) i trochę się zdziwiłam widząc te silne substancje, ale na szczęście nie podrażnia mi skalpu. No i bardzo lubię jego zapach :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest bardzo dziwne, że nie podrażnia przy częstym myciu:)

      Usuń
  10. Mam obecnie szampon Biała Agafia i jest świetny, super działa na mnie, a nie jestem fanką klasycznej linii Babuszki Agafii, zwłaszcza osławionych masek :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biały też koniecznie kiedyś wypróbuję:) A maseczek nigdy nie miałam

      Usuń
  11. Stosowałam tylko balsam do włosów z propolisem jeszcze na starej recepturze i był bardzo dobry. Nawiasem mówiąc znajomy dystrybutor powiedział mi, ze będą wycofywać tą serię z chemią i znowu powróci linia bez SLS ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Szkoda, że taki słaby skład. Moje włosy totalnie się nie lubią z SLSami :(

    OdpowiedzUsuń
  13. mam szampon receptury agafii i bardzo go lubię, ale zmartwiłam się kiedy napisałaś o tym składzie ;(

    OdpowiedzUsuń
  14. Miałam go kilka lat temu i byłam z niego bardzo zadowolona. Równie mocno polubiłam odżywki/balsamy z tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja mam ciężko przystosowujące się włosy. Mało który szampon działa na nie dobrze, więc już od jakichś 2 lat jestem przy jednym szamponie. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. O, ja też go lubię! Zamawiam na http://kosmetykiorientu.pl/szampony/55-receptury-babuszki-agafii-syberyjski-szampon-regenerujacy-n-2-na-brzozowym-propolisie.html i teraz już chyba trzecie opakowanie skończę i pewnie zamówię następne. Moim zdaniem jest naprawdę fajny, zwłaszcza, że wiele kosmetyków działa na moją skórę głowy tak, że swędzi niemiłosiernie. Ten na szczęście tego nie robi, wręcz przeciwnie, mam wrażenie, że koi, na pewno regeneruje, przywraca włosom zdrowy wygląd. Nie wysusza, chociaż stosuję go codziennie, nie podrażnia, a włosy po jakimś czasie stosowania wyglądają zdecydowanie lepiej. Cena jest więcej niż przyzwoita, opakowanie mega wygodne, zapach też w porządku, także ja bardzo polecam i szykuję się na inne kosmetyki tej marki :)

    OdpowiedzUsuń