poniedziałek, 25 lipca 2016

Natura Estonica Bio, balsam + szampon, symulacja wzrostu I WYNIKI I





Hej!

Kilka tygodni temu, pokazywałam wam zakupy kosmetyków ze sklepu Skarby Syberii. Zamówiłam zapas wspomagaczy do włosów, które w szybkim tempie zużyłam. Musiałam zaspokoić swoją ciekawość i wypróbować kosmetyki pochodzenia estońskiego - marki Natura Estonica Bio. Dzisiaj zobaczycie z bliższa zielony duet, czyli wersję stymulującą wzrost włosów. 



Podstawą świeżego wyglądu włosów jest oczywiście oczyszczenie, więc zaczniemy od szamponu. 


Natura Estonica Bio, szampon do wszystkich rodzajów włosów, stymulacja wzrostu.

  Opis producenta

 "Szampon dzięki ekstraktowi z Liściokwiatu garbnikowego przyspiesza wzrost włosów. Wyciąg z imbiru wzmacnia i chroni przed wypadaniem. Ekstrakty roślinne uelastyczniają, dodają blasku i chronią przed czynnikami uszkadzającymi. Do wszystkich typów włosów."




Skład:


Aqua - woda
Sodium Coco-Sulfate - siostra SLS
Cocamidopropyl Betaine - oczyszczacz, spotykany zazwyczaj w szamponach dla dzieci, mało szkodliwy
Lauryl Glucoside - łagodna substancja myjąca
Sodium Chloride - sól, pełni rolę zagęstnika, wysusza skórę.
Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride - odżywia i wygładza włosy, tworzy powłokę ochronną
Phyllanthus Emblica Fruit Extract* (organiczny ekstrakt z amli (liściokwiatu garbnikowego)) - przyśpiesza wzrost włosów, poprawia ich stan.
Zingiber Officinale Root Extract* (ekstrakt z imbiru), - działa łagodząco i przeciwłojotokowo, wpływa na lepszy wygląd włosów.
Biotin (dawniej witamina H) - zapobiega łojotokowi, pozytywnie wpływa na wygląd włosów.
Folic Acid (kwas foliowy) - szybko regeneruje tkanki. Cyanocobalamin (witamina B12) - zapobiega wypadaniu włosów.
Niacinamide (witamina B3) - poprawia ukrwienie skóry.
Pantothenic Acid (witamina B5) - buduje i wzmacnia łodygę włosa.
Pyridoxine (witamina B6) - wpływa na poprawność wzrostu włosów.
Riboflavin (witamina B2) - reguluje pracę gruczołów łojowych.
Thiamine (witamina B1) - zabezpiecza przed powstawaniem łupieżu, reguluje pracę gruczołów łojowych.
Yeast Polypeptides - przyśpiesza porost, zmniejsza wypadanie, poprawia strukturę włosa.
Taurine - stymuluje porost.
Retinyl Palmitate (witamina A) - zapobiega łamliwości włosów
Parfum -> za zapachem są już śladowe ilośći
Benzyl Alcohol
Sodium Benzoate
Potassium Sorbate
Dehydroacetic Acid
Citric Acid
Limonene.



Moja opinia:


Szampon jak i balsam wyglądają estetycznie i są miłe dla oka. Tak jak kolorowe kwiaty, zwabiają ofiarę:) Nie wiem czy też się na to nabieracie, ale jeśli widzę urokliwe, starannie wykonane opakowanie, podświadomie mam wrażenie, że działanie produktu jest wyjątkowe.

Umieszczenie "zatyczki" otwieranej kciukiem było bardzo wygodnym rozwiązaniem. Oba kosmetyki wydostają się na zewnątrz, kiedy naprawdę tego potrzebujemy. 

Zapach jest niezwykle przyjemny! Pamiętacie szampony z lat 90tych, którymi myły nas mamy? Wersja truskawkowa i zapach coli do dziś siedzą mi w głowie. Szampon jak i balsam mają identyczny, intensywny zapach coli! Utrzymuje się on na włosach, co w tym przypadku bardzo mi odpowiada.

Szampon jest dosyć rzadki, pomimo pojemności 400 ml zużyłam go niespodziewanie szybko. Stosowany na zmianę z wersją fioletową (którą zobaczycie w osobnym poście). Oba szampony zdenkowałam w 2 miesiące - pomijając fakt, że do zmywania olei używałam mocniejszych osobników.

Jego działanie zupełnie mnie nie zachwyciło. Obciążał moje włosy, musiałam poświęcać znacznie wiecej czasu i wkładać całe serce w pozbywaniu się piany. Niestety, na próżno  - zawsze, w mniejszym lub większym stopniu były obciążone. Co idzie za jego wadą, świeżość utrzymywała się bardzo krótko. Nie domywał olei, nie powodował podrażnień skóry. Czy faktycznie spełnił swoje zadanie, czyli stymulował porost? 

W ostatnim czasie poza szamponem, balsamem i olejkiem Babuszki Agafii nie stosowałam nic na stymulację. Włosy ostatnio znacznie mi zgrubiały i są mocniejsze, jednak szybszego wzrostu nie zauważyłam. Pomimo kolejnych zabiegów rozjaśniania (podczas 5 godzinnej wizyty u fryzjera miałam ponownie rozjaśniane włosy i tonowane). O dziwo, są w niezłej kondycji, nie mogę narzekać. Przetrwałam i zużyłam kosmetyki Natura Estonica Bio, mogę więc śmiało stwierdzić, że dzięki nim moje włosy nie są w rozsypce i jakoś je uchroniły przed totalna destrukcją.

Na pewno ponownie nie kupię tego szamponu. Obciążenie, jakie powodował jest nie do zaakceptowania. Dodam wam jeszcze, że jednej nocy miałam gościa - oczywiście użyczyłam koleżance kosmetyków i była bardzo zadowolona z szamponu i balsamu. Wypytywała, gdzie je kupiłam, więc może nie jest taki zły:)   


Cena: ok 14-15 zł/400 ml





Natura Estonica Bio - Balsam do wszystkich rodzajów włosów, stymulacja wzrostu 

Opis producenta:

 "Balsam przeznaczony do każdego rodzaju włosów - w szczególności dla osób pragnących przyspieszyć wzrost włosów i zapobiec ich wypadaniu. Ekstrakt z Amli stymuluje cebulki włosa, pobudzając włos do wzrostu. Tauryna i kompleks witaminowy aktywnie przyspieszają wzrost oraz regenerują strukturę włosów zniszczonych. Nie zawiera parabenów i pochodnych ropy naftowej"


 
Aqua - woda
Cetearyl Alcohol - emolient, który chroni włosy przed utratą wody. Dla włosów nieszkodliwy, jednak w kosmetykach do twarzy może być zmorą - powoduje zaskórniki.
Bis-Cetearyl Amodimethicone - delikatny silikon
Lauryl Glucoside - detergent z najłagodniejszej grupy, spotykany w kosmetykach bio
Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride - tworzy na włosach ochronną powłokę, odżywia
Cetrimonium Bromide - sprawia, że włosy lepiej się rozczesują, nie elektryzują się

Glycerin, Phyllanthus Emblica Fruit Extract* (organiczny ekstrakt z amli (liściokwiatu garbnikowego)),
Zingiber Officinale Root Extract* (bio ekstrakt z imbiru)
Juniperus Communis Fruit Extract* (ekstrakt z jałowca)
Biotin (dawniej witamina H)
Folic Acid (witamina B11)
Cyanocobalamin (witamina B12)
Niacinamide (witamina B3)
Pantothenic Acid
Pyridoxine (witamina B6)
Riboflavin (witamina B2)
Thiamine (witamina B1)
Yeast Polypeptides
Taurine
Retinyl Palmitate (witamina A)
Parfum
Benzyl Alcohol
Benzoic Aci
Sorbic Aci
Citric Acid
Limonene

 Moja opinia:

Balsam jest przeciwnością szamponu pod względem konsystencji - jak widzicie poniżej, jest bardzo gęsty. Wydajność również nie jest jego mocną stroną, po tak wielkiej butli spodziewałam się dłuższego czasu użytkowania. Powoli dobijam dna, jednak w mojej pielęgnacji maski nie ograniczają się do 2 sztuk:) 

Stosowany z szamponem powodował wspominane już obciążenie. Wiedziałam, że to wina szamponu, stąd druga szansa dla balsamu i wymiana partnera do duetu. W przypadku połączenia z innymi szamponami balsam zmiękcza i wygładza włosy. Łatwiej się rozczesują i nie plączą, jednak nie ma efektów WOW. Wiele innych balsamów/masek daje podobne rezultaty chwilę po zmyciu. Jednak diabeł tkwi w szczegółach, podobnie jak szampon, jest przepełniony witaminami a pasażerowie na gapę nie należą do tych drastycznych gości. Na dłuższą metę, faktycznie muszę przyznać, że oba produkty zadbały o moje włosy i utrzymały je w ryzach.

Cena ok 14-16 zł




Na koniec wyniki rozdania - matko, ileż was było <3



A paczuszka leci do:



Gratulacje , Paulina ! 
Swoje dane prześlij na adres email: dzygli.paw@gmail.com:)

11 komentarzy:

  1. Chętnie ten duet bym widziała w swojej pielęgnacji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe produkty ;)
    Gratulację dla zwyciężczyni ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bliżej przyjrzę się tym produktom.
    Garaayluje :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratulacje!
    Bałabym się, że szampon obciąży moje kłaczki :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluje :)
    Hm... ciekawe jak u mnie te produkty by się sprawdziły...

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluje ;)

    Widzę że mają i wady i zalety ale chyba najwazniejsze że po rozjaśnianiu dały radę ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. zglosila sie zwyciezczyni?

    OdpowiedzUsuń
  8. Paczka wczoraj dotarła, dziękuję jeszcze raz :)

    OdpowiedzUsuń
  9. P takich szamponach jeszcze nie słyszałam ;)

    OdpowiedzUsuń