wtorek, 29 marca 2016

Bania Agafii, mydło cedrowe do ciała i włosów [RECENZJA]





Opis producenta:

" Mydło cedrowe, zawiera ekstrakty roślinne i oleje o właściwościach  pozwalających  zachować młodość ciała oraz siłę i blask włosów.
Olej syberyjskiego cedru - jest źródłem witamin i mikroelementów, aktywnie regeneruje  uszkodzoną strukturę włosów, chroni przed szkodliwym wpływem promieniowania UV. 
Bażyna  bajkalska - zawiera flawonoidy, które sprzyjają odżywieniu skóry głowy i wzmocnieniu  cebulek włosowych.
Żywica sosnowa  -  dzięki wysokiej zawartości olejków eterycznych, wzmacnia ochronne właściwości skóry.
Jagody czerwonego jałowca  - bogate w kwasy organiczne, odżywiają i nawilżają.
Organiczny olej arniki - zawiera garbnik i witaminę C, zapobiega pojawieniu się łupieżu i wypadaniu włosów.
Mydlnica lekarska - jest naturalnym środkiem  myjącym.

PRODUKT ZAWIERA  100% NATURALNYCH SKŁADNIKÓW"


 
Skład:

" Aqua, Pinus Sibirica Oil (olej syberyjskiego cedru), Sorbitol, Sodium Cocoyl Isethionate, Sodium Methyl Cocoyl Taurate, Stearic Acid, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Empetrum Sibiricum Extract (bażyna bajkalska), Juniperus Oxycedrus Extract (jałowiec), Organic Arnica Montana Oil (arnika), Saponaria Officinalis Extract (mydlnica lekarska), Pinus Sylvestris Tar (Empetrum), Cedrus Deodara Oil (cedrowy olejek eteryczny), Guaiacum Officinale Balm (gwajakowiec), Caramel, Chlorophylin Copper Complex, Benzyl Alcohol, Sorbic Acid, Benzoic Acid"




syberyjski olej cedrowy - łatwo przyswajalny przez organizm. Swoimi właściwościami przewyższa inne oleje roślinne (np kokosowy, rokitnikowy, migdałowy). Może być stosowany na przyśpieszenie gojenia raz, przy poparzeniach skóry czy odmrożeniach. Jako składnik kosmetyczny sprawia, że skóra utrzymuje równowagę kwasowo zasadową, dodatkowo nasyca ją w potrzebne witaminy i mikroelementy.
bażyna bajkalska - wzmacnia cebulki włosów.
jałowiec - przyspiesza wzrost włosów. Ma silne działanie bakteriobójcze, dzięki czemu zwalcza łupież.
arnika - a działanie łagodzące i regenerujące. 
mydlnica lekarska - szczególne działanie może wykazać przy włosach przetłuszczających się a także cienkich i zbyt oklapniętych.
 gwajakowiec -  hamuje rozwój bakterii, grzybów. Działa przeciwświądowo.



pojemność 300 ml




Moja opinia:

Mydło cedrowe babuszki miesiącami "kurzyło" się w mojej łazience. Kupiłam go z myślą o włosach, jednak do dziś nie jestem przekonana do takiej formy ich mycia. Poznajemy się od stycznia a większych zachwytów jak nie było tak nie ma.
Mydło zamknięte w wygodnym plastikowym słoiczku, dodatkowo zabezpieczone plastikowym pancerzem, a żeby to nasz bursztynowy cudak nie wydostał się na zewnątrz. Z początku przeraził mnie swoją gęstą konsystencją. Nie wyobrażałam sobie umyć nim długich włosów. 
Po raz pierwszy wykorzystałam go pod prysznicem. Jego gęsta, wręcz mazista konsystencja nie ułatwiała rytuału mycia. Szczególnie drażnił mnie jego ziołowy zapach a pod prysznicem lubię odrobinę słodkości. Skórę umył, fajerwerków nie zauważyłam.

Kolejne podejście to włosy - ku mojemu zdziwieniu mydło cedrowe na włosach wytwarza istny szał piany. Włosy, jak i skalp są bardzo dobrze umyte, jednak ma to drugą stronę medalu - nie sprawdza się na dłuższą metę. Próbowałam sięgać po niego co 4 mycie - niestety, wysuszał włosy. Kosmyki po myciu robiły się matowe i skłonne do puszenia. 

Podsumowując, mydło u mnie zupełnie się nie sprawdziło, chociaż po pierwszym umyciu włosów sądziłam, że może być dobrym zamiennikiem szamponu. Ma zbyt ziołowy zapach, za którym mój nos nie przepada - gdyby jeszcze dawał spektakularne efekty, mogłabym przymknąć oko:)


Cena: ok 15-20 zł




Co sądzicie o myciu włosów mydłami? Macie swojego ulubieńca?

23 komentarze:

  1. Nie jestem przekonana do takich wynalazków, mam szampon w kostce otrzymany w prezencie dawno temu no i tak sobie leży i leży :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam ochotę kupić kiedyś to mydło. Dobrze, że tego nie zrobiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety na moich włosach się nie sprawdza :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiele osob mi je polecało, ale chyba się jeszcze zastanowię po Twojej recenzji nad nim :) Jeśli już to chyba skuszę się na miodowe najpierw :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Widziałam je niedawno w promocji i zastanawiałam się nad kupnem, alee... jakoś mnie nie ciągnie specjalnie. Może jeszcze kiedyś wypróbuję. Jak na razie przerzuciłam się na ziołowy szampon :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mimo wszystko chciałabym wypróbować mydło cedrowe ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również mimo wszystko chciałabym je przetestować :) Podoba mi się konsystencja i odcień :)

      Usuń
  7. Ja mam ogromną ochotę wypróbować wersję miodową lub białe mydło, czytałam na ich temat wiele pochlebnych opinii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wypróbuję jeszcze inne mydła, może będą lepsze niż cedrowe:)

      Usuń
  8. nie próbowałam, jakoś nie lubię eksperymentować na włosach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sama muszę się przekonać co do tego kosmetyku, dla mnie ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie jestem zwolenniczką tego typu mydełek :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czaję się na to mydło, ale teraz sama nie wiem czy kupić...
    Może wypróbuję wersję miodową :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam to mydło i jakoś nie do końca jestem przekonana do umycia nim włosów :P Jeszcze nie próbowałam i też kurzy się na półce. Może je wypróbuję a jak się nie sprawdzi, to zużyję je do mycia ciała :)

    OdpowiedzUsuń
  13. moje koleżanki się lubują w tym mydle ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Też miałam to mydło i też uważam, że był to przeciętniak- na włosy nie stosowałam, bo tak jak i u Ciebie, włosy bardzo puszyły się po tym mydle, a w przypadku mycia ciała- szału nie było.

    Mam teraz wersję miodową- zobaczymy, jak się spisze :)

    OdpowiedzUsuń
  15. kiedyś gdzieś przeczytałam, że po umyciu włosów mydłem trzeba przepłukać je octem, żeby wyrównać pH i od tego czasu w ogóle nie biorę mycia włosów mydłem pod uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jakoś też nie jestem przekonana do tego typu kosmetyków ;)

    ps.Mogę prosić o kliknięcia? Bardzo mi pomożesz;)
    http://zlota-orchidea.blogspot.com/2016/03/pierwsze-zamowienie-z-cndirect.html
    Buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja z tej firmy jak narazie mialam tylko maseczki do twarzy :P

    OdpowiedzUsuń
  18. Właśnie to mydełko stoi i czeka w kolejce do testow ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Chętnie wykorzystałabym je do ciała, ale włosy chyba jednak wolę myć szamponem :).

    OdpowiedzUsuń